بهترین راه برای مقایسه ویپ گیتوی ها (VOIP Gateway)، پرسیدن سوالاتی درست در هنگام خرید می باشد.


10 سوالی که در هنگام خرید ویپ گیتوی باید پرسید!

 

شکی نیست که ویپ گیتوی یکی از اجزای مهم شبکه ویپ می باشد، دلیل این اهمیت این است که وظیفه اصلی ویپ گیتوی انتقال ترافیک صدا یا فکس از PBX به شبکه ی آی پی می باشد در عین حال  باید کیفیتی برابر و یا بیشتر از سیستم تلفن های سنتی را ارائه بدهد .

 

با وجود تنوع زیاد برندها و مدل ها که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند ، انتخاب ویپ گیتوی مناسب برای شبکه ویپ می تواند کمی مشکل باشد .

انتخاب یک ویپ گیتوی که احتیاجات  شبکه ویپ شما را برآورده نکند می تواند مشکلات مختلفی را مانند : کیفیت پایین صدا ، ابزار مدیریت نا مناسب ، عدم سازگاری با دیگر تجهیزات ویپ را برایتان به همراه داشته باشد .

 

می توان با پرسیدن تعدادی سوال کلیدی و مهم در مورد ویژگی های VoIP Gateway  از بسیاری مشکلات احتمالی جلوگیری کرد .

در زیر به برخی از این سوالات اشاره می کنیم :

 

1. ویپ گیتوی چقدر برای شما هزینه دارد ؟

این باید اولین سوال باشد . قیمت گیتوی باید با سایر ویپ گیت وی های مشابه با ویژگی های یکسان مقایسه شود . هزینه پشتیبانی دستگاه را نیز حتما مدنظر داشته باشید .

 

2.آیا این گیت وی ویپ مبتنی بر سخت افزار است یا نرم افزار؟

بیشتر شرکت ها  گیت وی مبتنی بر سخت افزار خریداری می کنند . این گیت وی ها امنیت بیشتری دارند و قابل اطمینان تر هستند به اندازه مناسب از پردازش گر استفاده می کنند و در کل کیفیت ارتباطی بهتری ارائه می دهند .

از سوی دیگر نوع نرم افزاری قیمت کمتری دارد ، به روز رسانی و تغییرات در آن بسیار ساده تر است. در هر صورت انتخاب با شماست.

 

3.اندازه شاسی  ویپ گیتوی چقدر است؟

اگر قصد خرید گیت وی سخت افزاری دارید، سایز شاسی بسیار مهم است زیرا ارتباط مستقیم با میزان ظرفیت پردازش دستگاه دارد .  پردازشگر ضعیف باعث تضعیف کیفیت تماس های ویپ می شود که در نتیجه نارضایتی مشتری را در بر دارد .

بنابراین هنگام خرید گیت وی ویپ مطمئن شوید ، ویپ گیتوی مورد نظر توان پردازش تعداد تماس های کنونی شما را دارد ، ضمن این که در آینده اگر میزان تماس های شما افزایش پیدا کرد ، این گیتوی باید توان پردازش تماس های بیشتر را نیز داشته باشد .

4.ویپ گیت وی چند تماس همزمان را پشتیبانی می کند؟

انتخاب محصولی که بتواند تماس های ویپ را به سرعت پردازش کند و تاخیری در تماس ها ایجاد نکند بسیار مهم است . انتخاب ویپ گیت وی که حداقل 20 در صد بالاتر از حد تماس های فعلی را بتواند پشتیبانی کند انتخاب عاقلانه ای است .

5.ویپ گیت وی چند پورت FXO دارد ؟

گیت وی های ویپ سیگنال های خط های PSTN  را به سیگنال VoIP تبدیل می کنند. برای خطوط آنالوگ پورت FXO نیاز است. ویپ گیت وی های با قیمت کمتر معمولا حداقل دو پورت FXO دارند و برای مصارف خانگی و شرکت های بسیار کوچک مناسب اند .همچنین برای شرکت هایی که دارای شعبه در نقاط دیگر هستند نیز می تواند مفید باشد. به طور کلی توصیه می شودویپ گیت وی ای با حداقل 4 پورت FXO  خریدادری شود .

 

6.ویپ گیت وی مورد نظر چه نوع ارتباط آی پی را فراهم میکند ؟

در حال حاضر دو نوع پروتکل استاندارد ارتباطات ویپ را برقرار می کند : استاندارد  ITU-T H.323 و پروتکل SIP . این پروتکل ها وظیفه ایجاد ارتباط ویپ را بین کاربران دارد .

 

7.عملیات دیجیتالی کردن و فشرده سازی صدا را چگونه انجام می شود ؟

 وظیفه اصلی VoIP Gateway تبدیل سیگنال صدای آنالوگ به دیجیتال می باشد  به نحوی که این سیگنال ها بتوانند در شبکه دیجیتال  انتقال یابند. میزان پهنای باند مورد نیاز انتقال دیتا در این حالت 64 kbps می باشد . با فشرده سازی در ویپ گیتوی این عدد به 24 تا 5.3 kbps برای هر تماس نیز می رسد .  برای این که بتوانید پهنای باند را در شبکه ویپ خود کنترل کنید ویپ گیتوی شما باید از روش های فشرده سازی یا کدک های مختلف پشتیبانی کند .

 

8.ویپ گیت وی چه امکاناتی برای ارتقاء دارد؟

چناچه شبکهVoIP شما توسعه پیدا کند، قطعا به تعداد پورت بیشتر و ویژگی های پیشرفته تری نیاز دارید .

همچنین ممکن است استاندارها و پروتکل های جدیدی ایجاد شود بنابراین انتخاب ویپ گیت وی ای که با سرعت رشد تکنولوژی همگام باشد و امکانات مناسبی جهت ارتقاء به شما ارائه دهد ، بسیار مهم است .

 

9.آیا ویپ گیت وی مورد نظرتان با سخت افزار شبکه ویپ کنونی سازگار است؟

VoIP Gateway باید امکان استفاده از تکنولوژی روز و آینده را داشته باشد ، مانند PBX ، ACD و IVR .

یکی از مهم ترین نکاتی که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرد اطمینان از سازگاری PBX شما با گیت وی ویپ و امکان ایجاد ترانک بین ویپ گیتوی و PBX می باشد .

 

10.پشتیبانی فروشنده چگونه است ؟

علاوه بر کیفیت و نوع گیت وی شما باید از کیفیت پشتیبانی فروشنده آن مطمئن باشید.  مدت گارانتی دستگاه چه قدر است؟   آیا فروشنده امکان رفع اشکال از طریق تلفن یا ایمیل و یا ریموت را دارد؟  آیا امکان پشتیبانی در محل را به شما ارائه میدهد؟ هزینه ی اینچنین خدمات چقدر است؟

این ها همه مسائل کلیدی و مهمی هستند که قبل تصمیم به خرید یک و گیتوی بگیرید، باید در نظر بگیرید .

متن انگلیسی

 

There’s no better way to compare voice over IP gateways than by asking the right questions when you shop for this crucial component.

 

10 Questions to Ask When Buying a VoIP Gateway

There’s no question that a gateway is a crucial component in any business VoIP system.That’s because the gateway handles the fundamental task of transferring voice or fax.traffic from a PBX to the IP network while supporting service levels equal to or exceeding the performance of traditional telephone technology.

 

Yet, with vendors off ering dozens of VoIP diff erent gateway models--each with a different feature set--fi nding the appropriate device for your enterprise’s VoIP network can be hard work. Selecting a gateway that doesn’t meet your VoIP network’s needs can lead to all sorts of problems, including poor voice quality, inadequate management tools,difficult or impossible interoperability with other system devices and so on.

You can sidestep many of these issues at the outset by closely questioning each vendor about its products and policies. Here’s a quick list of the key questions you should ask:


1.How much does your gateway cost?

This should be your fi rst question. You’ll need to know the gateway’s cost in order to match it against products with similar feature sets. Be sure to factor in any additional support costs.

2. Is the gateway hardware- or software-based?

 Most businesses buy hardware-based gateways because they’re perceived to offer stronger security protection, are more reliable, don’t rob computing power and provide better connectivity. The software type, on the other hand, tend to cost less and can be easier to update and modify. The choice is up to you.

3. What is the chassis size?

If you’re considering the purchase of a hardware gateway, the unit’s chassis size is crucial since it typically dictates the product’s packet processing capacity. sluggish processing leads to poor VoIP call quality, user complaints and, potentially, lost business. So be sure to purchase a gateway that can accommodate your VoIP’s system’s current call load as well as planned future growth. Which leads us to the next question ...

4. How many simultaneous VoIP calls can the gateway handle?

It’s important to select a product that can keep pace with the network’s call load.A good rule of thumb is to purchase a gateway that can handle a call load that’s at least 20 percent greater than existing traffic levels.

5.How many foreign exchange office (FXO) ports are provided?

VoIP gateways convert the PSTN signal to a VoIP signal. For analog lines, an FXO port is needed. Until recently, most reasonably priced ($300 to $500) VoIP gateways had only one or two FXO ports--suffi cient for home use, but too few for most small businesses and remote offi ces. Make sure that any gateway you’re planning to buy at has at least four FXO ports.

6.What type of IP connectivity is included?

Today, there are two major standards-based protocols available to establish and maintain VoIP connections: the ITU-T H.323 specifi cation and the Session Initiation Protocol (SIP). These protocols provide the functions that allow end users to place and receive VoIP calls. Your new gateway, obviously, needs to handle whatever standards are used on your VoIP network.

7.How are voice digitization and compression accomplished?

The key task required of any gateway is to convert the analog voice signal into the digital format that allows it to be transferred through a digital network. Usually,digitization results in a 64 kbps data rate. VoIP gateways can further compress voice call data rates to 24 kbps to 5.3 kbps per call. For maximum control over bandwidth usage and quality of service (QoS), you want as must fl exibility as possible in compression rates.

8.What are the upgrade options?

As your VoIP system grows, you’ll probably need additional ports and other features.There’s also always the possibility of new VoIP standards appearing over time, meaning your gateway will have to keep pace with the new technology.

9.Is the gateway compatible with my VoIP system hardware?

The VoIP gateway needs to interoperate with a number of existing and future technologies, such as private branch exchange (PBX), automatic call director (ACD) and interactive voice response (IVR) systems. It’s most important to find out if the trunk circuit port types on your PBX match those that are available on the gateway

10.What type of support do you offer?

Beyond the gateway itself, you need to discover the level of support the vendor offers. How long is the basic warranty? Does the vendor provide phone- or -mailbased troubleshooting? Is on-site support available? What is the cost of such services? These are all key things to know before you make your final purchase decision.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

 

 88967309

 

 www.Persianvoipshop.ir