4 روند جدید در فناوری VoIP

 

VoIP Technology

 

تکنولوژی ویپ به یکی از اصلی ترین ابزارهای ارتباطی در بیزینس های کوچک و بزرگ تبدیل شده است. فناوری ویپ در شکل های مختلفی وجود دارد به صورت Cloud و Hosted و همچنین می توان به صورت فیزیکی در سازمانی پیاده سازی شود . این تکنولوژی می تواند متناسب با نیازهای تقریبا هر شرکتی با هر بیزینسی  مفید باشد به علاوه این که تکنولوژی ویپ به عنوان یک فناوری تحت شبکه که تنها نیاز به یک service provider دیتا و یک تلفن در هر کجا ، می تواند بسیار جذاب باشد . همان طور که ویپ محبوبیت بیشتری پیدا می کند ، تقاضای مشتریان نیز باعث بهبود این تکنولوژی می شود . 4 روند جدید در VoIPوجود دارد که باعث بهبود و تغییرات مثبت در صنعت می شود .

تکنولوژی 5G

اگرچه شرکت هایی هستند که در حال تست 5G هستند اما هنوز استفاده گسترده از این تکنولوژی چند سال زمان می برد و در عین حال پس از انتشار گسترده 5G ، انتظار می رود که سرعت آن 10 برابر 4G فعلی باشد . این مقدار افزایش سرعت تاثیر قابل توجهی بر بهره وری و کارایی کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت می گذارد . این امر باعث کاهش Jitter و از دست دادن دیتا می شود که منجر به بهبود قابل توجه کیفیت تماس های ویپ نیز می شود . تا سال 2020 تعداد زیادی اپلیکیشن های ویپ وجود خواهد داشت که با سرعت بالای اینترنت کاربرد بیشتری دارند . به همین ترتیب ویدئو و وب کنفرانس جهش قابل ملاحظه ای در کیفیت خواهند داشت . زمانی که ویپ قابل اطمینان تر شود قطعا می تواند تبدیل به ابزار اصلی ارتباطات بیزینس های مختلف شود .

قابلیت جابجایی ویپ VoIP Mobility

تا پایان سال 2017 بیشتر از یک میلیارد کاربر ویپ در دنیا وجود داشت . زمانی که تعداد زیادی کاربر در واحدی به سیستم ویپ متصل می شوند ترافیک شبکه بالا می رود و مشکلاتی به وجود می آید که در حال حاضر شرکت ها دنبال راهی برای غلبه بر این مشکل هستند . سرویس دهندگان Hosted VoIP جهت پاسخ به افزایش تقاضای زیاد در نهایت مجبور به همکاری با Service Provider هستند . ویژگی هایی مانند سرعت بالا ، قابلیت اطمینان ، امنیت و یکپارچگی به عنوان استانداردهای اجباری ویپ محسوب می شوند و به همین ترتیب سرویس ها باید قابلیت جابجایی داشته باشند . قابلیت جابجایی VoIP باعث بهبود ارتباطات تجاری در بخش بین الملل و یا ارتباطات راه دور می شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

یکپارچگی با CRM

بسیاری از بیزینس ها از VoIP برای ارتباط با CRM استفاده می کنند و در وراقع یکپارچگی با ویپ برای آنها بسیار مهم است . اگرچه به طور کلی تکنولوژی به سمتی پیش می روند که اپلیکیشن های مختلف بتوانند با هم ارتباط موثری داشته باشند . اپلیکیشن های Cloud base از جمله اپلیکیشن های ویپ دارای رابط های برنامه نویسی API هستند تا بتوانند با CRM یکپارچه شوند . به طور کلی این تکنولوژی به کسب و کارهای بزرگ کمک می کند تا کارایی و بهره وری بسیار بالاتری نسبت به قبل دست یابند .

 

IoT یا اینترنت اشیاء

IoT یکی از تکنولوژی هایی هست که بیشترین تاثیر را در بازی ها دارد . درسال 2015 حدود 15.4 میلیارد دستگاه IoT وجود داشت که به اینترنت متصل بود . تا سال 2020 انتظار می رود که این عدد به بیش از دو برابر یعنی حدود 30 میلیارد دستگاه و در سال 2025 به میزان قابل توجه 75.4 میلیارد افزایش یابد . دستگاه های IoT در حال حاضر بیشترین کاربرد را در اپلیکیشن های خانه هوشمند دارند . اما IoT می تواند در ارتباط با VoIP نیز مفید باشد به این ترتیب که میتواند برای ارتباطات راه دور و دورکاری کارمندان بسیار مفید باشد .

 

VoIP برای بسیاری از کسب و کارها می تواند مفید و کاربردی باشد و در واقع ویپ در حال رسیدن به یک استاندارد ارتباطی برای کسب و کار های مختلف است و اصلی ترین راه ارتباط برای شرکت ها و سازمان های مختلف است . شرکت هایی که هم سو با این پیشرفت ها و تکنولوژی هستند قطعا در آینده مزیت رقابتی خوبی نسبت به دیگر شرکت ها دارند .

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

41258000

www.Persianvoipshop.ir

 

سپهر ارتباط گویا