پنج ویژگی VoIP که باعث افزایش رضایت مندی مشتریان می شود

موفقیت در کسب و کار به شدت وابسته به سرویس دادن خوب به مشتری است . در واقع حتی اگر شرکت یا سازمان شما بتواند کمی بهتر از رقبا به مشتریان سرویس دهد این امر میتواند نکته ی کلیدی و مهمی در رشد و موفقیت شرکت شما باشد .

با درنظر گرفتن این موضوع که اولین تعامل مشتریان با شما با استفاده از تلفن است بهتراست سیستم تلفن پیشرفته ای داشته باشید تا بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.استفاده از سیستم تلفنی VoIP به شرکت شما این امکان را می دهد که مشتری را راضی نگه دارید .

 

1- کاهش زمان انتظار مکالمه

اگر مشتریان شما مجبور هستند زمانی را منتظر بمانند تا با اپراتور موردنظر صحبت کنند ممکن است ناامید و یا عصبانی شوند این امر می تواند مشتری شما را به سمت رقبا سوق دهد . با استفاده از سیستم ویپ به راحتی می توانید افزایش ظرفیت داشته باشید و خط های تلفن خود را براساس نیاز افزایش دهید همچنین بسیاری از تماس ها به طور اتوماتیک پاسخ داده شود که شاید نیازی به گفتگوی مستقیم با اپراتور نباشد .

ممکن است زمان انتظار مکالمه اجتناب ناپذیر باشد ، در این شرایط مشتریان در هنگام انتظار می توانند به موسیقی گوش دهند و یا پیام های از قبل ضبط شده برای آنها پخش شود همچنین پیام های مبنی بر پیشنهادات وِیژه برای مشتری پخش شود . اگر شرکت شما 24 ساعته نیست می توانید در ساعات غیرکاری پیام های دیگری را برای مشتریان پخش نمایید .

 

2-مشتریان مستقیما به شخص یا بخش موردنظر مرتبط می شوند

موردی که ممکن است برای مشتریان بسیار ناراحت کننده و خسته کننده باشد این است که تماس مشتری مدام بین بخش ها و اشخاص مختلف منتقل شود تا آن بتواند به بخشی که نیاز مشتری را برآورده سازد متصل شود . براساس قوانین از پیش تعیین شده تماس گیرنده می تواند به راحتی به بخشی که می تواند نیازش با حداقل زمان برآورده سازد، هدایت شود . هدایت اتوماتیک تماس تجربه تماس تلفنی بسیار خوبی را برای مشتری شما رقم می زند در حالت های پیچیده تر تماس گیرنده می تواند به افرادی که در شرکت شما حضورفیزیکی ندارند نیز متصل شود .

 

3-تجربه شخصی سازی سیستم تلفن

سیستم تلفن VoIP می تواند به صورت یکپارچه به سیستم ارتباط با مشتری CRM متصل باشد در این شرایط اپراتور قبل از پاسخگویی اطلاعات نسبتا کاملی از تماس گیرنده خواهد داشت که این امر در تسریع رسیدگی به مشتری بسیار موثر است در این شرایط اپراتور می داند مشتری قبلا چه خرید هایی از شرکت شما داشته است . به طور کلی تمام اطلاعات مشتری که در بخش های مختلف سازمان شما قرار دارد می تواند به سیستم تلفن ویپ متصل باشد و در این شرایط رسیدگی به مشتری و جوابگویی به سوالات او با سرعت بیشتری انجام می پذیرد .

 

4- بررسی و مانیتور کردن روند رسیدگی به مشتری

سیستم تلفن ویپ پیشرفته قابلیت این را دارد که جزئیات تماس قبلی مشتری را ثبت و ضبط نماید و از آن برای روند رسیدگی به مشکلش استفاده کند .

 

5- پخش خبر و پیشنهادهای ویژه از طریق SMS

سیستم های مدرن ویپ امکان ارسال SMS دارند . برای مثال شرکت یا سازمان شما می خواهد پیشنهاد ویژه ای را به اطلاع مشتریان برساند که میتوان با ارسال SMS برای انبوهی از مشتریان این خبررسانی را انجام داد .

 

به طورکلی سیستم VoIP میتواند به سازمان های مختلف در زمینه های مختلف کمک کند تا سطح سرویس دهی به مشتریان خود را ارتقا دهند . سیستم ویپ با توجه به امکانات زیادی که به شما می دهد بسیار ارزان قیمت و آسان و با سرعت قابل پیاده سازی است آینده سیستم تلفن قطعا VoIP خواهد بود و اکنون زمان آن است که سیستم تلفن سنتی خود را به VoIP ارتقا دهید .