بازگشت سرمایه در VoIP ، هزینه های راه اندازی ، ابزار های مدیریتی و آموزش

 الگوی مشخصی وجود ندارد که در همه موارد استفاده از ویپ ، بازگشت سرمایه را توجیه کند اما در این مقاله سعی می کنیم ایده های مختلفی برای بازگشت سرمایه در VoIP ارائه دهیم.

 

صرفه جویی در  هزینه ها با استفاده از سیستم ویپ، به مواردی از جمله : شرکت ، هدف استفاده از سیستم، ابزار مورد استفاده ، آموزش و هزینه های راه اندازی بستگی دارد.

مانند دیگر پروژه ها  اولین فاز برنامه ریزی می باشد که در این مرحله باید  به این سوال اساسی پاسخ داد که آیا پیاده سازی یک شبکه با ساختار یکپارچه voice-data برای ما سودمند است ؟


ROI in VoIP

 

هزینه های راه اندازی

هزینه های راه اندازی به دو صورت هزینه های عملیاتی و هزینه تجهیزات و سخت افزارها می باشد. هزینه های اصلی که  شرکت ها در این راستا متحمل می شوند با مرحله برنامه ریزی شروع شده و در مراحل اجرا و عیب یابی خاتمه میابد. هزینه های عملیاتی شامل زمان صرف شده برای راه اندازی ، بودجه ای که باید برای طراحی شبکه اختصاص داده شود ، برنامه ریزی برای پروژه و هزینه راه اندازی تجهیزات و IP PBX می باشد.

هزینه های تجهیزاتی شامل سخت افزارهای IP PBX ، تلفن ها و دیگر تجهیزات لازم که برای راه اندازی یک شبکه VoIP لازم است، می باشد .

یکی از هزینه های برنامه ریزی باید برای بررسی نیازمندی های شبکه صورت گیرد و با شبیه سازی ترافیک صدا در شبکه مشخص شود آیا شبکه موجود ظرفیت راه اندازی ویپ را دارد یا نیاز با ارتقا دارد .

 

ابزار های مدیریت

 علاوه بر هزینه های راه اندازی باید هزینه هایی برای ابزار های مدیریتی بر روی شبکه و سیستم ویپ نیاز دارید را نیز در نظر بگیرید . با استفاده از این ابزار مدیریتی کارمندان زمان کمتری صرف مدیریت و عیب یابی شبکه و تجهیزات ویپ می کنند . بدون ابزار مدیریتی سالانه شرکت باید مبلغی برای مدیریت شبکه هزینه کند . که این ابزار مدیریتی می تواند مخصوص مدیریت سیستم VoIP نیز باشد که کمک زیادی به کاهش هزینه های نگهداری سیستم VoIP می کند .

 

آموزش

بسیاری از کمپانی هایی که تجهیزات VoIP را به فروش می رسانند آموزش هایی را در کنار فروش به شما ارائه می دهند. اگر شما نیاز به آموزش بیشتر دارید و یا هیچ آموزشی در این زمینه ندیده اید می توانید هزینه ای به ازای هر کارمند برای آموزش در نظر بگیرید . با این کار می توانید توسط این افراد به کارمندان دیگر شرکتتان آموزش بدهید و در هزینه ها صرفه جویی کنید .

آموزش امر بسیار مهمی است زیرا کمک می کند به اینکه نیروی کاری شما بتواند مزایای واقعی یک سیستم تلفن تحت شبکه را بهتر درک کند و از آن به طور کامل و بهینه استفاده کند.

در بلند مدت ، یک سیستم ویپ به خوبی می تواند هزینه های شما را بازگرداند مخصوصا زمانی که تماس های راه دور را با استفاده از سیستم ویپ انجام داده اید . زمان مکالمه راه دور برای هر دقیقه بسیار زیاد است اما تماس هایی که از طریق ویپ انجام می شود بسیار مقرون به صرفه می باشد .

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

 41258000

 www.Persianvoipshop.ir

   سپهر ارتباط گویا