چهار مزیت یکپارچگی VoIP و CRM
تکنولوژی ویپ امکان تماس صوتی در بستر اینترنت را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد این امر امکان جابه جایی را افزایش می دهد و هزینه های تماس های تلفنی را به طور چشم گیری کاهش می دهد ، همچنین قابلیت های فراوانی نسبت به سیستم تلفن سنتی ارائه می دهد . شرکت هایی که VoIP را با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه می کنند قطعا امکانات و مزایای بسیار خوبی را در اختیار خواهند داشت .
ترکیب این دو تکنولوژی باعث افزایش فروش و جذب هدفمند مشتری و مخاطب در سازمان ها و شرکت ها می شود . در اینجا چهار مزیت یکپارچگی VoIP و CRM عنوان می شود.
1- جذب هدفمند مشتری
نرم افزار CRM انبوهی از اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری کرده و در یک جا ذخیره می کند . کسب و کار ها می توانند با استفاده از این اطلاعات ، دید بهتری از مشتریان خود به دست آورده و گزارشات دقیق تری تولید کنند . CRM برای جذب مشتریان نیز مفید است 53 درصد از شرکت های موفق جهت فروش بیشتر روی CRM سرمایه گذاری می کنند .
شرکت هایی که VoIP و CRM را ترکیب می کنند اطلاعات دقیق تری از مصرف کننده هنگام تماس ، قبل از تماس و بعد از تماس در اختیار خواهند داشت . این اطلاعات به بازاریابان امکان بررسی تعامالات قبلی مشتری را میدهد که این امر باعث کمک به آنها جهت ایجاد فروش بیشتر می کند .
2- جمع آوری اطلاعات
شرکت ها از اطلاعات تماس ها ، جهت پیش بینی روندهای آینده و تصمیم گیری بهتر استفاده می کنند . نرم افزار CRM اطلاعات رو بهتر و موثرتر از هر نرم افزار دیگری ثبت می کنند که میتواند ابزاری قدرتمند برای کسب و کار باشد .
یکپارچگی ویپ و CRM اطلاعات ارزشمندی از تماس ها از جمله شماره تلفن ، تاریخ و زمان هر تماس را ثبت می کند . ترکیب این دو تکنولوژی به کاربران این امکان را میدهد که تماس های ورودی از طریق اینترنت ایجاد شده یا تلفن های های همراه منبع آن بوده است . CRM تمام این اطلاعات را به صورت Real-time ثبت می کند که این امر به شرکت ها هوش تجاری به لحظه ای را به ارمغان می آورد .
3- سرویس مشتریان
شرکت ها معمولا VoIP را همراه با ویدئو کنفرانس استفاده میکنند به دلیل این که مدیران فروش از این تکنولوژی جهت ارتباط با مشتریان استفاده می کنند . ویپ این امکان را به کارمندان میدهد که با مصرف کنندگان همانند یک خط تلفن معمولی صحبت کنند که ترکیب ویپ با CRM امکانات بسیار مفید تری را به آنها می دهد .
با ترکیب VoIP و CRM کارمندان حین گفتگو با مشتری میتوانند نکاتی را ثبت و از مشکلات قبلی مشتری مطلع شوند که این امر منجر به حل سریعتر مشکل مشتری می شود . کارمندان بخش سرویس مشتریان هنگام تماس مشتریان در صفحه کامپیوتر تمام اطلاعات هویتی مشتریان را می توانند مشاهده نمایند .
4- بازاریابی
ترکیب و یکپارچگی VoIP و CRM به بازاریابی نیز کمک شایانی میکند . با استفاده از CRM میتوان مشتریان را به چند بخش تقسیم نمود و برای هر بخش سیاست تبلیغاتی خاصی را اعمال کرد . اکثر برنامه های CRM این فرایند را به طور اتوماتیک انجام می دهند که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و همچنین CRM به کارمندان بازاریابی بر اساس میزان خرید های قبلی مشتری فرصت های جدید بازاریابی را پیشنهاد می دهد . تحقیقات نشان می دهد CRM میزان فروش را 29 درصد افزایش داده و بابت هر دلار خرج شده 5.6 دلار بازگشت سرمایه را برای شرکت ها به ارمغان می آورد .
بعد از بخش بندی مشتریان ، کارمندان بازاریابی میتوانند با استفاده از ویپ با مشتریان تماس گرفته و آنها تشویق به خرید محصولات و سرویس هایی کنند که براساس تحلیل CRM این مشتریان به این نوع از کالاها و یا خدمات علاقه بیشتری دارند . خیلی از بازاریابان علاقه به استفاده از VoIP جهت تماس با مشتریان دارند ، زیرا با استفاده از ویپ نیاز به تایپ شماره مشتریان نمی باشد .
ترکیب ویپ و CRM برای سازمان هایی مفید است که علاقه مندی های مشتریانش برای آنها مهم است . استفاده از این دو تکنولوژی با هم باعث جذب هدفمند مخاطب و مشتری ، ثبت اطلاعات تماس با ارزش ، بهبود سرویس دهی به مشتریان و بازاریابی مفید تر و دقیق تر می شود .
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
41258000